مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 دی 1402 ساعت 08:352023-12-25اجتماعي

خبر خوب| رسوب برداری از چاه نفت آسان شد


یک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری فارس با تیمی جوان موفق شده با استفاده از تجربیات ، تحقیق و بررسی ابزارهایی تولید می کند که به وسیله آنها بتوان با هزینه کمتر و در مدت زمان کوتاه تر رسوبات چاه نفت را از بین برد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، استخراج نفت با مشکلات و چالش های زیادی روبه رو است، یکی از این معضلات اصلی در زمینه استخراج نفت، رسوبات چاه نفت است.

رسوبات چاه نفت شامل مواد جامد و سنگینی است که در اثر تولید نفت از چاه ها به وجود می آید و می تواند باعث کاهش تولید نفت، خرابی تجهیزات و حتی انفجار چاه ها شود.

علاوه بر این، رسوبات چاه نفت می تواند به محیط زیست آسیب برساند و در صورت مدیریت نشدن صحیح؛ آلودگی آب و خاک و حتی آسیب به جان و سلامت انسان ها و حیوانات را به همراه داشته باشد و عملیات رسوب برداری علاوه بر اینکه هزینه بر است، نیاز به مدت زمان تقریبا طولانی دارد.

یک شرکت دانش بنیان استان فارسی با تیمی جوان موفق شده با استفاده از تجربیات و تحقیق و بررسی ابزارهایی بسازد که به وسیله آنها بتوان با هزینه کمتر و در مدت کوتاه تر این رسوبات را از بین برد.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان در گفتگو با خبرگزاری فارس خود را معرفی کرد و گفت: محمد رضا جلالی، مدیر عامل شرکت پترو پویان هستم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خبر خوب| رسوب برداری از چاه نفت آسان شد

خبر خوب| رسوب برداری از چاه نفت آسان شد